A kormánymű gépjárművünk erősen igénybe vett alkatrészeinek egyike, aminek tökéletes működése nélkül elképzelhetetlen a biztonságos autózás. A gyakori városi használat és a rossz útminőség is hozzájárul ahhoz, hogy a kormánymű hibái megjelenjenek. Gyakori, hogy nedvesség éri a kormányművet, aminek részei korrrodálódhatnak vagy elektromos hiba keletkezhet bennük. Az elektromos hibák esetében jellemző, hogy az alkatrészek közötti kommunikáció teljesen vagy időszakosan megszakad – ennek legtipikusabb jele például az, amikor a szervokormány egy újraindítást követően ismét működni kezd. Elromolhat a szervószivattyú bármelyik eleme vagy meghibásodhat a kormányszög jeladó is.
Ha a kormánymű meghibásodik, az autó vezetése veszélyessé válhat, javításának így minél előbb meg kell történnie. A kormányművek javítását legtöbbször erre szakosodó szervizek végzik, még akkor is, ha a kormánymű kiszerelését más műhelyek is elvégezhetik. Általában a kormánymű kiszerelése után derül ki mekkora a baj: a legrosszabb esetben teljesen új kormányművet kell vásárolni és azt visszaszerelni, de az esetek jelentős részében javítással és felújítással is megoldható a probléma.
A Kormánymű Szerviz-nél a kormánymű felújítás ár töredéke lehet a teljesen új vásárlásának. A felújítás nem pusztán a meghibásodott részegység cseréjét jelenti, hanem az egész kormánymű átvizsgálását valamint a kopó alkatrészek és a tömítések cseréjét is. Újjá ugyan nem válik kormányművünk, de a meghibásodások esélye évekig nagyon alacsony marad, hiszen az azt közvetlenül vagy közvetve kiváltó részek kicserélésre kerülnek.
A válasz a fenti kérdésre éppen ezért egyszerű: ha a hiba jellegénél fogva nem elkerülhetetlen a csere, akkor a felújítás ajánlható. Mindenképpen kérjünk több ajánlatot a mérlegeléshez és a döntéshez: mennyibe kerülne az új alkatrész beépítése és mennyibe kerülne a felújítás? Kérdezzünk rá, hogy pontosan, tételesen mit tartalmaz a felújítás, mert az egyes műhelyekben eltérő jelentéstartalommal bírhat. Ezen információk birtokában fogunk tudni dönteni arról, hogy a drágább, de teljesen új vagy az olcsóbb és felújított kormányművet szereljék vissza például az Opel járművünkbe.