Apróbb problémák esetén sokszor gondoljuk, hogy bejelentkezés nélkül is hipp-hopp elvégezhető néhány kisebb javítás a legközelebbi autószerviz gyors meglátogatásával. Ugyan valóban van olyan eset, amikor csak egy célszerszámra és egy szakértő szerelőre van szükség a néhány perces művelethez, de sokszor kiderül, az Autó Pátkai autószerviz vendégszeretetét tovább kell élveznünk. Ennek általában csak egyik oka, hogy nem azonnal ér rá valaki a mi problémánkkal foglalkozni.
A legtöbb sofőr azért tisztában van azzal, ha mondjuk a váltó hibásodik meg, akkor nem lesz 10 perc annak megszerelése. Ugyanakkor van több klasszikusnak mondható kérés – a legtöbb az autóvillamosság területéről – aminek kapcsán sokan meg vannak arról győződve, hogy biztosan csak egy csipp-csupp probléma felnagyításáról van szó, ha a tevékenység eltart egy ideig.
Az egyik általános tévképzet, hogy az elektronikai hibákat valamilyen biztosíték problémája okozza, így ha az autószerviz gyorsan megtalálja és kicseréli a biztosítékot, akkor a gond letudva. A biztosítékok ritkán, szinte soha nem hibásodnak meg, akkor mennek tönkre, ha valahol zárlat keletkezik, ami egy másik alkatrész rendellenes viselkedésének tudható be. Azaz semmit nem fog megoldani a biztosíték csere, helyette meg kell találni a kiváltó okot. Ez lehet, hogy könnyedén megtalálható és lehet hogy hosszadalmasan. Az autó konkrét javításáról még nem is beszéltünk, ami a hiba típusától függően lehet gyorsabb és lassabb is.
Ugyanilyen apróbb feladatnak tűnik egy izzó cseréje, ami sok típus esetében megfelelő gyakorlattal valóban könnyen és gyorsan megy. Ugyanakkor vannak márkák, ahol az izzócsere sem rutin feladat, hanem célszerszámokat igénylő, sokszor a karosszéria elemeinek megbontásával járó műveletsor. Ez nem csak a véletlen műve, egyes gyártók szándékosan úgy tervezik a járművet, hogy ahhoz csak szakember tudjon érdemben hozzányúlni. LED fényszórók meghibásodása esetén pedig eleve teljesen más javítási és csere lehetőségek közül kell választani, mint hagyományos izzók esetén.