A keresőoptimalizálás – röviden SEO – az egyik leghatékonyabb marketingkommunikációs eszköz. Feladata röviden annyi, hogy a felhasználók megtalálják weboldalunkat akkor, ha releváns kulcsszóval indítanak keresést. Ezt a gyakorlatban azzal éri el, hogy megkeresi, milyen kulcsszó lehet számunkra a legfontosabb, ehhez kapcsolódóan minőségi tartalmat készít és a linképítés során weboldalunk online kapcsolati hálóját is megerősíti. Ennek hatására weboldalunk előkelő helyre kerülhet a keresők találati oldalán, ha a megadott kulcsszóval kezdeményeznek lekérdezést.
Ennek fontossága kiemelkedő. A legtöbb internetező nem bogarássza sokáig a találatokat, csak a legjobbak közül választ. Nagyobb esély van arra, hogy más kulcsszavakkal új keresést indít valaki annál, hogy a sokadik találatok közül nyisson meg egy oldalt.
A keresőoptimalizálás hatása hosszútávú. Egy oldal profi optimalizálásáért természetesen fizetnünk szükséges, de annak hatása nem pusztán addig érződik, amíg anyagilag támogatjuk. Az eredmény szempontjából talán ez a legfontosabb különbség a SEO és egy hirdetés között. Van azonban még egy nagyon fontos eltérés: amíg a hirdetés csak tudatos költés mellett létezik, addig a keresőmotorok külső optimalizálás nélkül is ugyanazon szempontok alapján rangsorolják valahogyan weboldalunkat. Ez azt is jelenti, hogy bármilyen mértékben is kezdünk foglalkozni a keresőoptimalizálással, annak lesz hatása anélkül, hogy vagyonokat áldoznánk rá, SEOzseni weboldalán kereshető több tanulmány.
Az ingyen keresőoptimalizálás nem mítosz. Ehhez elég ellátogatni a SEOzseni oldalára, ahol hasznos tippek mellett konkrét eszközöket kezdhetünk saját magunk és teljesen ingyenesen használni azért, hogy weboldalunk elérése növekedjen. Az eszköz segít megérteni a kulcsszavak fontosságát általában és segít megtalálni a számunkra igazán releváns kulcsszavakat a gyakorlatban. Ezáltal tudjuk, milyen tartalmat kell létrehoznunk ahhoz, hogy a keresőmotorok elég érdekesnek találják weboldalunkat. Másrészt az eszközzel nekifoghatunk a linképítésnek is, amivel ahhoz járulunk hozzá, hogy a Google és más keresők ne csak érdekesnek, de hitelesnek is tartsák honlapunkat.